Strona Zielone Światło dla dąbrowian

Pięć linii autobusowych wraca na stałe trasy

W związku z zakończeniem prac na ulicy Strzemieszyckiej, 28 grudnia autobusy linii M109, 49, 84, 984 i 903N wrócą na stałe trasy. Przy tej okazji na prośbę mieszkańców w weekendowym rozkładzie M109 pojawi się dodatkowy poranny kurs.

Powrót autobusów na przebudowany odcinek ulicy Strzemieszyckiej oznacza, że do obsługi wracają przystanki Strzemieszyce Fabryka i Strzemieszyce Srocza Góra. Na tym drugim – w kierunku centrum i Sławkowa – zamontowane zostały nowe wiaty. W tym tygodniu pojawiły się na nich tablice z nową nazwą „Srocza Góra”, która zastąpiła nazwę „Stację Paliw”.

Przy okazji powrotu autobusów na stałe trasy, w weekendowym rozkładzie metrolinii M109 pojawi się poranny kurs (5.18 z przystanku Osiedle Mydlice Pętla), który umożliwi dojazd do pracy w Strzemieszycach na godz. 6 w soboty i niedziele (przyjazd 5.47 na przystanek Strzemieszyce Fabryka).

Koniec prac, koniec objazdu

Objazd ulicami Narutowicza, Orkana, Łuszczaka, Szałasowizna, Wiosenną, Rodzinną i Rudną został wprowadzony w kwietniu zeszłego roku z powodu budowy nowego mostu nad Rakówką oraz przebudowy ulicy Strzemieszyckiej. W ramach tej drugiej inwestycji wzdłuż niemal kilometrowego odcinka drogi powstała grawitacyjna kanalizacja deszczowa i sanitarna oraz nowy wodociąg.

Przy okazji wartej ponad 17 mln zł inwestycji powstały również nowe chodniki oraz droga rowerowa, która za przejazdem kolejowym łączy się z drogą wybudowaną w 2020 roku wzdłuż ulicy Oddziały AK Ordona.

Nowa jest także sygnalizacja świetlna przy Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 5. Sygnalizacja działa w systemie „zawsze czerwone”, co oznacza, że na sygnalizatorze stale wyświetla się światło czerwone, które zmienia się dopiero gdy pojazd zbliży się do przejścia z obowiązującą w danym miejscu prędkością. Oczywiście pod warunkiem, że na przejściu nie ma wtedy pieszych. Piesi natomiast zielone światło dla siebie wzbudzają odpowiednim przyciskiem.

Wspomniany most nad Rakówką zastąpił starą konstrukcję z końca lat 70. XX wieku. Na nowym obiekcie – zaprojektowanym i wybudowanym za ponad 2 mln zł – piesi mają do dyspozycji szeroki na 2,2 m chodnik po jednej stronie mostu oraz szerszy (3,5 m) ciąg pieszo rowerowy po drugiej stronie.

20240219-030-pl-dg-tramwaje-wrocily-na-tory

Tramwaje wróciły do Dąbrowy Górniczej

img-20231004-135423

Mamy powody do dumy. Dworzec kolejowy w centrum został otwarty

staszicak-1920x1080

Rondo poprawi bezpieczeństwo na skrzyżowaniu ul. Staszica i Wojska Polskiego